دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵ ق.ظ

چرا رای نیاوردیم ؟

تو این مدت ذهنم بیشتر درگیر منطق مردم در انتخابات بود.به تفاوت های کاندیداها فکر میکردم و به تبلیغاتشون.تو این مدت تقریبا همه برنامه های تبلیغاتی روحانی رو مرور کردم .همینطور برنامه های سعید جلیلی رو که کاندیدای بنده بود.به تخریب ها و تقدیس ها فکر میکردم  . به اینکه چطور شد در این انتخابات اول فکر کردیم مالک را برگرداندند و سپس به زور خواستیم به خودمان روحیه بدهیم که چنین اتفاقی نیافتاده است.

یکی از جالبترین بخش های این انتخابات برای من ، پیامک های مسئولین ستادهای سعید جلیلی و قالیباف به دوستانشان بود-هردوشون از دوستان نسبتا صمیمی بنده بودن-ساعت 3شب انتخابات بود که تقریبا همه چی قطعی شده بود توحید بهم پیام داده بود :(جلیلی خطاب به اشتون : حالا که رئیس جمهور نشدم بازم . . .) بعد چند دقیقه محسن هم همین پیام رو بهم فرستاد.به هردوشون فرستادم : بعله دیگه امت حزب الله بازی رو باخته نشسته داره اس بازی میکنه .

به همه این اس ام اس بازی های بعد انتخابات داشتم با حسرت فکر میکردم.بیشتر به این فکر میکردم ما تو تبلیغات کجا رو کم گذاشتیم کجا رو اشتباه رفتیم .هرچی فکر میکردم بیشتر به در بسته میخوردم تا این که سر سفره بابام یه حرفی زد که جرقه اولیه این جواب رو برام روشن کرد .

اشکال کار ما در شناخت منطق مردم بود.
مردم رو درک نکردیم . نفهمیدیم مردم چطور فکر میکنند .
  

چند مورد از جنس تفکر خودم و دوستانم بدین شکل بود :

1-سیاسیون کشور کلا به دودسته تقسیم میشوند :اصلاحاتی ها و اصولگرا ها
2-جبهه عریض و طویل اصلاحات ثابت کرده است توانایی مدیریت کشور اسلامی را ندارد و خیلی ها در این جناح اساسا به اصل انقلاب تعلق خاطر ندارند
3-در بین اصولگرا ها کسانی ساکت فتنه بوده اند و عده جزو منحرفین که طبیعتا نمیتوان به آنها اعتماد کرد
4-شورای نگهبان فقط به مر قانون عمل میکند و تا سند و مدرکی علیه کسی نباشد نمیتواند او را از احراز منع کند
5-هرچند رهبری در انتخابات بی طرف هستند ولی از کدهایی که ارایه میدهد میتوان اصلی ترین نیاز کشور را شناخت و به کسی که بیشترین انطباق را با نیاز های کشور دارد انتخاب کرد
 
در حالی که مردم کلی تر تحلیل میکردند و حتی راست و چپ را زیاد قبول ندارند . مردم ما اصولی دارند که به نظرم چند مورد از این اصول بدین صورت است:

1-هرکسی که نظام تایید کرده میتواند رئیس جمهور شود
2-کسی که نظام تایید کرده کشور رو تقدیم غرب نخواهد کرد
3-ما با رای دادن خود مقابل استکبار می ایستیم
4-به هرکسی که رای دهیم خدوم ملت است
5-کسی که بیشترین شعار اقتصادی را بدهد به معنی این نیست که میخواهد با غرب سازش کند
6-(نه شرقی و نه غربی) را ما بارای دادن خود اثبات میکنیم وقطعا چون همه کاندیداها تایید شده این نظام هستند اصول این نظام را از بین نمی برند
7-کشور رهبر دارد ،مجلس دارد ،مجمع تشخیص مصحلت دارد،قوه قضاییه دارد و ...و رئیس جمهور یکی از عناصر اصلی تصمیم گیر برای سیاست گذاری کلی در کشور است نه شخص اول
8-سیاست های کلی را رهبری تعیین میکند نه رئیس جمهور

                               
در این بین شعار های اصلی جلیلی در واقع شعارهای اصیل انقلاب بود و شعارهای روحانی بیشتر شعار های معیشتی و مخالفت با نقاط ضعف موجود. به نظرم مردم اینطور تحلیل میکنند که : جلیلی ارجحیت خاصی نسبت به روحانی نداره چون این مسائلی که جلیلی مطرح کرده جزو اصول اصلی انقلاب هست و همه کسانی که نظام تایید کرده حتما به اینها پایبند هستند (اگر نبودند شورای نگهبان تایید نمیکرد). در مقابل روحانی علاوه براین که اصول انقلاب رو در سبد تبلیغاتی خودش داره (چون تایید شده نظام هست) کلید مشکلات اقتصادی و اجتماعی فعلی رو هم به اون اضافه کرده .

 

در ضمن یکی از تجارب ما این است که در همه انتخابات های ریاست جمهوری اون کاندیدایی رای آورده که نقطه ضعف رئیس جمهور قبلی رو به عنوان شعار اصلی خودش انتخاب کرده بود . مثلا خاتمی با شعار آزادی و له کردن هاشمی سر کار اومد و احمدی نژاد با شعار عدالت و زنده کردن سیره امام  . و البته به نظر بنده این امر در این انتخابات هم صادق بود . جلیلی بویی از مخالفت با وضعیت بد معیشتی نمیداد و القایی که صورت گرفت این بود که با انتخاب جلیلی روند کنونی ادامه خواهد داشت و گاها به صورت طنز گفته میشد گرونی که سهله اگه جلیلی بیاد جنگ راه میافته اما روحانی نماینده تمام عیار مخالفت با وضع موجود بود.

ودر واقع یکی از نقطه ضعف های جلیلی این بود که نقطه قوت احمدی نژاد رو به عنوان شعار اصلی خودش انتخاب کرد و خواهان تقویت هرچه بیشتر احیا و اجرای شعار های اصلی انقلاب شد . در حالی که مردم بیشتر به دنبال تقویت نقاط ضعف احمدی نژاد بودند و نقطه ضعف احمدی نژاد برای مردم یعنی اقتصاد.

 

جمع بندی:

و در نهایت به نظرم کاندیداها در نگاه مردم بدین صورت بودند:

  • جلیلی = اصول انقلاب (تند تر از احمدی نژاد) +  ایکس
  • روحانی= اصول انقلاب (چون نظام تایید کرده)+ مخالفت با وضعیت بد اقتصادی موجود (و گاها ارضا کننده روحیات انتقادی تند علیه حکومت ) + ایگرگ


پی نوشت :

۱-البته حتما مسائل عمیق تری وجود دارد و تا به الان خیلی از دوستان علت های ۲۴ خرداد را بررسی کرده اند و این نوشتار صرفا مطلبی بود که به نظرم مغفول مانده بود و بدین جهت مناسب دیدم که عرضه کنم .

۲- یه نکته دیگری هم که خیلی جالب بود برام ، تحلیل امیر محبیان از حضور جلیلی در انتخابات و اثرات آن در افزایش مشارکت مردم بود . ایشون ادعا دارند که با حضور جلیلی ۱۲ درصد به مشارکت مردم اضافه شد چون مردم میخواستند وضعیت فعلی ادامه پیدا نکند و از عواقب ریاست جمهوری جلیلی واهمه داشتند ( این دیگه آخرشه)       اینم لینکش :

                 (در بند یکی مونده به آخر اینو گفته )   گفت و گوی امیر محبیان بافارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۱

نظرات  (۱۵)

۰۱ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۹ یک بنده خدا
سلام
یعنی الان در دسترس دوستان خاص قرار داره؟
آره؟
زدی تو این کارا حاج آقا؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خواستم قبل از اینکه منتشر کنم چند تا از دوستان بخونند بعد که تایید کردن بذارم برای همه .
چند ساعت هم نشد . خوب رصد میکنی ها !!!
ارادت داریم حاج رامین عزیز
۰۱ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۸ مبین (ازراه رسیده سابق)
بامطلب غیرت!!!
بروزم
سلام دوست عزیز
پستاتون رو دیدم . عالی بود
نماز روزه هاتون قبول باشه ان شا الله
با مطلب جدید منتظرتون هستم . حتما سر بزنید و نظر بدید .

مطلبی به مناسبت ولادت امام حسن (ع) . { کریم کاری به جز جود و کرم نداره . . . }
حتما سر بزنید . منتظر شما هستم .
آدرس : http://torkaman.blogsky.com

فعلا یا مهدی

یادتون نره ها .

پاسخ:
پاسخ:
سلام
شما لطف دارید
حتما خدمت میرسیم
یا حق
این که ایرانی جماعت اصولا عادت داره با وضعیت موجود مخالف باشه قبول دارم . و البته این موضوع رو هم نباید کنار بزاریم که مردم به روحلنی رای دادن چون روحانی بود .
این از جدیدترین کشفیاتم در مورد انتخابات بود چند وقت پیش با یکی از دوستان یه پرسشنامه تهیه کردیم و رفتیم بین مردم و گفتیم چرا به روحانی رای دادید ؟اکثر جوابها این بود که چون ایشون روحانی هستن و اکثر مسئولین هم از جماعت رو حانیت بیشتر همدیگه رو درک میکنن و اختلافات این آخری های دولت رو نداریم .
و یه مطلب دیگه که اگه خودت صلاح دونستی بزراش اگه نه بهتر که نزاری .
ما از مردم یه سوال آزاد هم پرسید بودیم نزدیک به 60درصد مردم دلیل رای آواردن روحانی رو هاشمی میدونستن و اینکه هاشمی و دوستدارانش بازار اقتصادی رو قبضه کردن و هر موقع که میخوان به مردم فشار میارن .
مردم هم چون دیگه خیلی بهشون فشار میومد ببه روحانی رای دادن تا یه ریکاوری کرده باشن تا دوره بعد دوباره رای دیگه ای بدن.
اما در مورد نظر آقای محبیان من کاملا با ایشون موافقم .
از صبح که پای صندوق رای بودیم افرادی میومدن برای رای دادن که به اصطلاح رای سنتی هستن و همه انتخابات رو هستن .
ولی از بعد ساعت 5 به بعد که تبلیغات ماهواره شدت گرفت افرادی میومدن برای رای دادن که حتی یه بار هم رای نداده بودن و فقط برای جلوگیری از رای جلیلی اومدن .
البته این موضوع بیشتر تو شهر های بزرگ میتونه دلیل باشه ولی من هنوز رای روستا ها به روحانی رو نمیتونم درک کنم .
معمولا بروبچز مخالف و موافق توی این یه مسئله اشتراک دارن.
یعنی فکر می کنن که بقیه مردم هم مثل اونا هستن! در حالی که اینطوری نیست. بقیه مردم لزوما از ما طرفداری نمی کنن.
به قول یه دوستی: زمان از ساعتی که روی مچ ماست تبعیت نمی کنه.
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۳۰ یک بنده خدا
سلام بر شما و سلام بر تحلیلتان
کلا نگاهتون رو بیشتر از اونکه واقع بینانه و تحلیلی ببینم توجیه گر یافتم.
ذهن بیماری چون من برداشت می کنه که شما خواستی رای مردم به گزینه مخالف آرمانها رو توجیه کنی.
البته فارغ از موضع ذهن بیمار هم باید بگم جلیلی خیلی اخلاقی تر از اون رفتار کرد که بتونه تخریب نشه .
اما بعد
شاید برکت این دوره موضع نقد گفتمانی نسبت به دولت کمتر از دوره استخوان در گلو بیشتر بود و جماعت این وری به کار افتادن
یا حق حاج آقا
دعوتید به پله 13 هیئت وبلاگی فاطمه الزهرا سلام الله علیها
التماس دعا .
سلام
اگه شما معتقدید که جنس تفکر شما دوستانتون با مردم تفاوت هایی داره راه حل برای انتخاب های اینده چیه؟
نزدیک کردن تفکر شما به مردم یا تفکر مردم به شما و چگونگی انجام این کار؟

از شماره ی 5 جنس تفکر مردم اینجور برداشت کردم که مردم به کسی رای دادن که بیشترین شعار اقتصادی رو داد در حالی که اصلا اینطور نیست کسی که بیشترین شعار اقتصادی رو داد و حتی در مناظره فرهنگی اجتماعی هم از اقتصاد حرف زد جناب رضایی بود.و روحانی شعارش و حرفهاش به شکل متوازنی مسائل اقتصادی سیاسی و فرهنگی رو در برمیگرفت

فرمودید که خاتمی با له کردن هاشمی رای اورد و احمدی نژاد با زنده کردن سیره ی امام میشه بفرمایید کجای سیره ی امام مجوز تهمت زدن به یاران امام رو داده؟

با تاسف باید گفت که قسمتی از این تحلیل درسته همونجایی که گفتید "روحانی نماینده ی تمام عیار مخالفت با وضع موجود بود"

همونجور که در 84 احمدی نژاد این نمایندگی رو داشت و در 76 خاتمی واین یک فاجعه است که مردم ایران همیشه به افرادی تمایل دارند که مخالفت میکنند با جریان رسمی اداره کننده ی کشور.از این جهت گفتم تاسف چون معنی این حرف این هست اکثریتی از ملت ایران از روندی که نظام در پیش گرفته ناراحتند و با اون زاویه دارن
۰۴ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۱۲ دیدگاه (پاسخ به نظر جناب محمد)

سلام
از حضورتون در وبلاگ دیدگاه ممنونم
در جواب سوال اول شما باید عرض کنم که راه حل به نظرم این است که منطق مردم را باید بیشتر بشناسیم و در پی روشی باشیم برای تبلیغات که نه با اصول متعارض باشد و نه با منطق مردم ( که خود کاری است سخت)
در ضمن باید عرض کنم که ما نمیخواهیم منطق خودمان را به منطق مردم نزدیک کنیم - سو برداشت نشود که ما با منطق مردم مخالفیم - چون اساسا مردم کلی تر تحلیل میکنند و ما جزیی تر . موضوع این است که ما وقتی یک مفهوم را به نفع کشور و تفکر اسلامی خود میدانیم باید با روشی که با اصول مغایرت نداشته باشد به مردم بشناسانیم و هنر ما در به کار گیری روشی مناسب است.
در بند بعد که شما در مورد شماره 5 تفکر مردم نوشته اید باید عرض کنم که منظور بنده در این نوشتار آنچه که شما نوشته اید نبود هرچند که اعتقاد دارم مردم به کسی رای دادند که احساس کردند به لحاظ اقتصادی بیشترین بهره را به کشور خواهد داشت.
در مورد رضایی هم باید بگم هرچند ایشان بیشترین سیاه نمایی و شعارهای اقتصادی را مطرح کردند ولی نقاط ضعف بسیاری داشتند که مردم به او اعتماد نکردند
در مورد سیره امام ( اگر به رهبری اعتقاد دارید ایشان بارها این موضوع را به دولت احمدی نزاد صفت قرار داده اند اگر نه :) تهمت به یاران امام امری درست نیست اما احمدی نزاد فقط تهمت به یاران امام نزد . بی انصافی است که احمدی نزاد را صرفا در این جمله تعریف کنیم .
اما بند آخر نظرتان : مردم اگر با روند نظام مشکل داشتند میتوانند مثل خیلی از کشور های جهان که مردمشان به خاطر عدم اعتماد به نظام رای نمیدهند در انتخابات شرکت نکنند. اما منظور بنده از نماینده تمام عیار مخالفت با وضعیت موجود این نیست که روحانی مخالف فعالیت های مثبت این دولت است و یا خاتمی با کل دولت هاشمی مخالف بود ( سند این که تیم اقتصادی هاشمی کلا با روی کار آمدن خاتمی دوباره احیا شد و وزیر اقتصاد هاشمی دوباره به وزارت رسید) .
منظور بنده این است که مردم ایران تعالی خواه هستند و به رشد می اندیشند و به خوبی این مسئله را درک میکنند که اگر دولتی نقطه ضعفی دارد دولت بعد باید آن نقطه ضعف را جبران کند و طبیعی است مردم به کسی رای میدهند که این نقطه ضعف را درک کند و خود را نماینده مخالفت با این ضعف نشان دهد
سلام
پس حتما مردم موظند که نظزشون رو به شما نزدیک کنند دیگه آره؟؟؟
جلیلی شاید شاید مرد مومنی باشد ولی برای ریاست جمهور شدن مناسب نبود و اطلاعات کافی نداشت این را یکی از دوستان صمیمی اش گفته بود بهمون!!!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
بنده نگفتم که مردم باید نظرشون رو به ما نزدیک کنند. حرف بنده این هست که ما و مردم نظرمون رو باید به حقیقت نزدیک کنیم ( به تعبیر درست تر واقعیت).
خدا دوست صمیمی ایشون رو حفظ کنه ولی داشتن اطلاعت یا هر موضوع دیگری رو باید علمی بحث کرد و اثبات کرد نه این که از یک دوست صمیمی نقل کرد . چرایی مهم است علت مهم است و نه لزوما شخصی که ادعا میکند.
مومن به روزم
بازم مثل همیشه خراب کردیم همین و بس....
سلاک قارداش
فقط خواستم عرض ارادتی بکنم و بگم مطالبت رو دنبال می کنم
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
مخلص آقا میثم هم هستیم
منم دنبال میکنم
ولی سرو رو نه مرزبان رو
یا حق
اون قسمتی که راجع به تفکرات مردم نوشتید خیلی جالب بود تا حالا فکرشو نکرده بودم و واقعا درسته !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی