دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۵۹ ب.ظ

جرا ائتلاف ها به صلاح نظام جمهوری اسلامی نیست؟

در شرایط پیش رو شاهد حضور جریان های مهمی در صحنه انتخابات هستیم که خودشان را تحت عنوان ائتلاف مطرح میکنند و مبانی و قرائتی خاص از حضور در صحنه انتخابات را ترویج میکنند. اساسا در خصوص ائتلاف ها سوالاتی اساسی مطرح است که شاکله کلی این ائتلاف ها را زیر سوال میبرد . از نظر نگارنده این اشکلات در دو سطح عقلانی و نقلی ظرفیت مطرح شدن دارند. اگر بخواهیم به این دو لایه از اشکالات بپردازیم باید ابتدا نگاهی دقیق به مبانی و تعریف ائتلاف داشته باشیم . آنچه که امروز به عنوان ائتلاف مطرح هست شکل گیری گروهی بر مبنای دارا بودن کف رای اعضا و انتخاب فرد نهایی بر اساس نظرسنجی است. یعنی اشخاصی میتوانند وارد ائتلاف شوند که در سطح جامعه شناخته شده هستند و دارای یک رای سنتی و یا مقبولیت نسبی باشند.

از بعد عقلانی باید گفت اعتقاد به این امر و رواج این شیوه دو نتیجه طبیعی خواهد داشت :

 الف) تحت تاثیر قرار گرفتن جمهوریت نظام و کم رنگ شدن این عنصر مهم : با اعتقاد به این روش و یا تثبیت آن در طول چند دوره مشاهده خواهد شد که همیشه اشخاصی خاص توان حضور در عرصه انتخابات را دارند چرا که برای حضور در انتخابات باید در ائتلافی شرکت داشت و برای ائتلاف نیاز به یک مقبولیت نسبی و طبیعتا در یک کشور افراد انگشت شماری دارای این ویژگی هستند فلذا یکی از مهمترین نتایج این شیوه، انحصار جمهوریت نظام توسط سیستم بسته مدیران خاص خواهد بود.

ب) انگیزه یافتن سیاسیون برای کسب شهرت و فعالیت های نمایشی : کسب شهرت و مقبولیت سبب خواهد شد که به دور از همه اعتقادات اسلامی سیاسیون به فعالیت های نمایشی اقدام کنند تا میزانی از مقبولیت به دست آید زیرا بدون این مقبولیت نمیتوان در عرصه انتخابات وارد شد .

از بعد نقلی نیز این نکته حائز اهمیت است که ما نه در صدر اسلام و نه در طول تاریخ و نه در دوران معاصر هیچ سندی دال بر تاثیر مقبولیت بر اصلح بودن شخص نداریم.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که همه این مطالب در حالتی درست است که شرایط عادی باشد و به عبارت دیگر اسلام در خطر نباشد چرا که طبق فرموده امام حفظ نظام اوجب واجبات است و در صورتی که نظام اسلامی در خطر باشد اشخاص وظایف دیگری دارند و لزوما در جهتی باید حرکت کرد که کمترین خطر برای اسلام به وجود آید .

 

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۵۹
حامد موفق بهروزی
پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵ ق.ظ

ائتلاف 2+1

نگاهی کوتاه به مواضع افراد و جریان های موجود در انتخابات که بیاندازیم یقین دارم به سهولت میتوان نزدیک ترین کاندیدای ریاست جمهوری را به گفتمان انقلاب اسلامی شناسایی کرد.بررسی کوتاهی در این خصوص انجام میدهم .


ائتلاف 2+1

این ائتلاف هرچند شامل افرادی است که در سابقه آنها خدمات قابل توجهی برای نظام و انقلاب مشاهده میشود ولی اگر قرار باشد یکی از آنها به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود داستان متفاوت میشود و به فرموده مقام عظمی ولایت امام خامنه ای این مسئولیت ،جایگاه اکتفا به حداقل ها نیست .

این ائتلاف در دو سطح داری اشکال میباشد:

 1 – در سطح شکل گیری : این اشخاص با این مبنا با هم ائتلاف کرده اند که در جامعه داری کف رای میباشند به عبارت دیگر این اشخاص با مبنای مقبولیت ائتلاف کرده اند و بارها در اعلام مواضع خود اعلام کرده اند که علاوه بر خودشان اگر کسی هم دارای یک میزان رای مردمی باشد میتوانند با او نیز ائتلاف کنند که این مسئله با گفتمان امام و انقلاب و رهبری در تناقض آشکار است . در هیچ یک از شاخص های ما مبنای یک ائتلاف داشتن رای عنوان نشده است.

 2 – در سطح گفتمانی و ساختاری : این ائتلاف با اعلام این که کسی از این ائتلاف به عنوان کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد که در نظر سنجی های معتبر در رتبه بالاتری قرار گرفته باشد . که باز این مسئله با مواضع صریح مقام معظم رهبری در تناقض آشکار است چرا که ایشان همیشه به مفهوم اصلح اشاره فرموده اند و در تبیین اصلح بودن هیچ وقت اشاره ای به داشتن رای عمومی به عنوان یکی از مولفه های اصلح بودن نکرده اند . البته باید به این مورد اضافه کنیم که هر سه نفر در مورد واقعه هلوکاست هم نظر هستند و هر سه مخالف مطرح کردن این موضوع هستند در حالی که هم امام خمینی و هم امام خامنه ای به صراحت این مفهوم را رد کرده اند و بارها مشروعیت اسرائیل را با تند ترین روش ها زیر سوال برده اند . زاویه داشتن این سه نفر در این اصل نظام ( مقابله با اسرائیل) با خود نظام کاملا مشهود است.

 

اگر از دریچه ای دیگر به این ائتلاف بنگریم خواهیم دید که یکی از اضلاع این مثلث آقای قالیباف میباشد . که اگر این شخص را مطالعه کنیم به نتایج زیر خواهیم رسید :

 الف : گفتمان ایشان دقیقا در مقابل گفتمان امام خامنه ای قرار دارد. مصادیق این ادعا در کلیاتی قرار دارد که اگر در هر مفهوم آن ریز شویم این مسئله روشن تر خواهد شد. یکی از این مفاهیم تکنوکراسی میباشد که آقای قالیباف به تکنوکرات بودن خود افتخار میکنند و بعد از نقل خاطره امام خامنه ای در خصوص تکنوکرات ها در مشهد مقدس ایشان با بازی لفظی مفهوم این واژه را دگرگون تفسیر میکنند و از مفهوم جامع تکنوکراسی غفلت ورزیده و به دنبال سرپوش گذاشتن به این مفهوم هستند. یکی دیگر از این مفاهیم توسعه گرایی ایشان است . امام خامنه ای اعلام داشتند که با توسعه به مفهوم جامع آن مخالف هستند در حالی که جناب قالیباف هم در مقاله ی توسعه اقتصادی خود و هم در تمامی سخنرانی های خود از این مفهوم استقبال میکنند.

ب: ایشان در سطح عملکرد هم دارای اشتباهات فراوانی هستند که اشاره میشود.

ایشان از قبل از سال 84 در فعالیت های انتخابات ریاست جمهوری فعالیت داشته اند و همیشه در تلاش بوده اند تا به نحوی به راس قدرت اجرایی کشور دست یابند . در سال 84 کاندیدا شدند  و در سال 88 باوجود آمادگی کامل برای حضور، به دلایلی در انتخابات شرکت نکردند و امسال نیز با آمادگی کامل ( در زمان انتخابات مجلس ستادهای ایشان در حال جذب نیرو بود) شروع به فعالیت کرده اند. از نظر اسلامی و انقلابی این روش درستی نیست و شائبه قدرت پرست بودن ایشان را دامن میزند. مگر غیر این است که باید مسئولین جمهوری اسلامی از قدرت گریزان باشند و بصورت تکلیفی وارد صحنه شوند ( البته تکلیف واقعی نه  آنچه که امروز بهانه ورود به انتخابات است) .

موضوع بعدی مواضع ایشان در ایام فتنه است . ایشان عمار فتنه نبودند که هیچ ساکت فتنه هم لقب گرفتند . ایشان در ایامی که کشور در حال آتش گرفتن در شعله های فتنه بود مواضع بسیار محافظه کارانه و گمراه کننده ای را اتخاذ کردند . البته ایشان در گفت و گوی ویژه خبری مواضع خوبی اتخاذ کردند هرچند در آخر این مصاحبه هر دو طرف مخاصمه را دارای اشتباه دانست که از نقاط ضعف این مصاحبه به حساب می آید ولی این خط فکری در ادامه وجود نداشت و ما دیگری هیچ اثری از ایشان در فعالیت های رسانه نمیبینیم. حتی روزنامه همشهری که توسط ایشان مدیریت میشود گاها با درج مطالبی باعث شعله افکنی در این فتنه میگشت.

یکی دیگر از موضوعات وسوالات در خصوص ایشان این است که اعضای ستادهای موسوی وکروبی امروز در ستاد های ایشان فعال هستند البته بنده برای این مسئله سندی ندارم ولی نقل قولی است از حاج آقا نبویان که در دانشگاه تبریز این را اعلام کردند.

موضوع بعدی در خصوص هزینه های تبلیغاتی ایشان در سال 84 میباشد. آنچه در اذهان عمومی اعلام گشت 20 الی 50 میلیارد تومان صرف تبلیغات ایشان گشت که البته آنچه که ستاد فعلی ایشان تصدیق میکند 4 میلیارد تومان است که به گفته خودشان بخش عظیمی از این پول را از بانک قوامین وام گرفته بودند . حال سوال اینجاست که آیا بانک قوامین به همه وام میلیاردی میدهد یا فقط به فرمانده نیروی انتظامی وقت؟ یا اینکه جناب قالیباف هر ماه چقدر قسط پرداخت میکند ؟ آیا ایشان در آمدشان این قدر بالاست که بخواهند وام میلیاردی اخذ کنند؟

در مجموع باید گفت تفکرات و اعمال جناب قالیباف به آقای هاشمی بسیار نزدیک است و شاید بتوان گفت که گزینه اصلی آقای هاشمی جناب قالیباف میباشد و باید دانست چه هاشمی از ایشان حمایت بکند و چه حمایت نکند در نهایت با انتخاب قالیباف ما به دوران سازندگی برمیگردیم و دوباره دوران تکنوکراسی در کشور آغاز خواهد شد. اما بحث مهمی که وجود دارد این است که بسیاری از دوستان بر این باور هستند که حضور ولایتی و حداد در کنار چنین شخصی باعث افزایش مشروعیت آقای قالیباف میشود ولی بنده اعتقاد دارم حضور این دو در کنار قالیباف از بین برنده مشروعیت همان دونفر است نه افزایش دهنده این یک نفر. باید دانست که با اضافه کردن دوقاشق ماست سالم به یک قاشق ماست ترش ، نمیتوان آن یک قاشق ماست ترش را سالم کرد اتفاقا برعکس آن دو قاشق ماست سالم ، ترش میشوند. خروجی این ائتلاف هرچه باشد گزینه نادرستی است و نباید در مسیر این ائتلاف قرار گرفت

۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۱۵
حامد موفق بهروزی
پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱ ق.ظ

کاندیدای اصلح

با توجه به فضای موجود انتخاباتی شناخت کاندیداها و تصمیم عاجل در خصوص شخص اصلح از وظایف نخبگان سیاسی محسوب میشود. چرا که اگر نخبگان سیاسی نتوانند در زمان حاضر این تشخیص را صورت دهند چطور انتظار داریم در زمان تبلیغات مردم بتوانند تشخیص درست را انجام دهند.

البته متاسفانه در مقابل کسانی هستند که ادعا دارند فضا هنوز روشن نیست و نمیتوان تصمیم گرفت ، نباید عجله کرد، باید منتظر شاخص های جدید امام خامنه ای بود و . . . در حالی که بنده اعتقاد دارم فضا کاملا روشن است . علت هم این است که هر شخصی که بخواهد تصمیم بگیرد تمام لوازمش را در اختیار دارد . مگر برای تصمیم گیری به چه چیزی نیاز داریم ؟ مصداق،شاخص،تفکر .

تا کنون بیش از 20 نفر برای ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده اند و این یعنی همان مصداق .

تا کنون ما 10 دوره ریاست جمهوری را داشته ایم که در هردوره شاخص های زیادی مطرح شده است و در این دوره نیز مقام عظمی ولایت چند بار در این خصوص سخنرانی کرده اند و شاخص های مهمی را ارائه کرده اند.

 و تنها میماند تفکر که باید سنجیده و با نکته بینی این وظیفه را نیز انجام دهیم .

متاسفانه کسانی که از روی محافظه کاری نمیخواهند رای خود را اعلام کنند به دنبال دلیل تراشی برای این امر هستند و بهانه های واهی را وارد میسازند که این امر خود برای طیف حزب الله شکننده خواهد بود . از نتایج این عمل این است که جریان حزب الله در انتخابات دچار یک سردرگمی شود و نتواند به صورت یکپارچه از کاندیدای اصلح حمایت کند و خدایی نکرده دوباره شاهد حضور افراد غیر اصلح در راس امور اجرایی کشور شویم.

 به همه دوستان عزیز توصیه میکنم که هرچه زودتر کاندیدای اصلح را شناسایی کنند و در جهت مقبولیت آن تلاش کنند و در این مسیر از خدای متعال کمک بخواهید تا اشتباهات به حداقل برسد و دوباره فریاد این عمار امام برنخیزد .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۰۱
حامد موفق بهروزی
يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

کاندیدای من


بنده هم در بیعت علامه مصباح هستم

در بین گزینه های مطرح فعلی دکتر لنکرانی را مناسب ترین گزینه میدانم . 

ان شاالله مطالبی در این خصوص خواهم نوشت

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۷:۰۰
حامد موفق بهروزی
چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ ق.ظ

حریم عادت و تکلیف

سرمقاله شماره ۴ نشریه ۲۴ :

در ورای اعمال و رفتار ما اندیشه هایی است که اغلب تبدیل به قالب هایی گشته اند که شاید از آنها به عنوان عادت یاد کنیم . اگر عادت مانوس غفلت باشد یعنی عمل ما هیچ ارزشی ندارد چرا که (إنّما الأعمال بالنیّات) و  نیّت آن چیزی است که انسان به واسطه قلب خود قصد می کند؛ خواه خیر باشد یا شرّ . آنچه امروز در تقابل عادت و تکلیف ایجاد گشته رخداد های دنیا را در تناقضی آشکار قرار داده است . عادت با غفلت انسان را به سویی میکشد و تکلیف انسان را هوشمندانه طلب میکند و به سویی دیگر رهنمون میسازد. و این انسان است که در دو راهی عادت و تکلیف در جدال مدام است . لشگریان عادت تکلیف را بد میخوانند و جنود تکلیف عادات را . اما نکته دیگری که وجود دارد این است که عادت رنگی از سکون به خود دارد و این سکون در مقام بشریت زیبا نیست. انسان اگر به نفس خود برگردد تعالی خواه است و این سکون با نفس بشریت در تضاد است. حال اگر انسان خواهان رشد وتعالی باشد باید از هرچه بوی غفلت، سکون و در نهایت عادت است خود را برهاند تا خود را آسمانی کند . در نگاهی ظریف تر باید عرض شود که تکرار از مصادیق عادت نیست چرا که تکرار آگاهانه، خود از مصادیق بارز تکلیف است ، تکلیفی که انسان را هرچه بیشتر متوجه میسازد و این خود یعنی گسستن از غفلت. اگر در آرزوی پرواز هستید به دنبال شکستن عادات باشید و خود را در لذت تکلیف غوطه ور سازید تا به لطف حق خلیفه الله شوید.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۴۹
حامد موفق بهروزی