دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۴۸ ق.ظ

برنامه اصلاح طلبان یا عقده های 8 ساله از نظام؟

دیروز 28 اسفند ماه خبر جالبی را در خروجی بعضی سایت های خبری مشاهده کردم که حیرت بنده را بر انگیخت . خبری با عنوان (( انتشار برنامه اصلاح طلبان/ موافقت خاتمی)) . وقتی کلیت خبر و محتوای آن را بیشتر مورد مطالعه قرار دادم تعجب بنده افزایش یافت . نکاتی کوتاه و مختصر در باره این به اصطلاح برنامه مرقوم کردم شاید مورد استفاده دوستان قرار گیرد:

آنچه به عنوان اولین برنامه اصلاح طلبان با عنوان (( بیم ها و امید ها ، باید ها و نباید ها )) منتشر شده است چیزی نیست جز یک سند حقارت آمیز برای اصلاحات که به واسطه آن فقط میتوانند پز روشنفکری بدهند . ادعای این جریان ارائه برنامه و راهکار میباشد در حالی که آنچه در متن این به اصطلاح برنامه وجود دارد تناقضات آشکار در روش ، عملکرد و تفکر خود آنها در چند سال اخیر است.چند نکته کلی را خدمت شما عرض میکنم و سپس به خود این سند میپردازم:

الف) ادعای این جریان ، تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سابق بود

ب)ادعای این جریان ، دیکتاتوری نظام جمهوری اسلامی ایران بود

ج)ادعای این جریان ، شرط گذاری برای ورود به انتخابات مجلس نهم بود

حال سوالاتی متصور است که عرض میشود:

الف) آیا این آقایان به شروط خود دست یافته اند که برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ارائه میدهند؟

ب)اگر دست نیافته اند ( که نیافته اند) چطور وارد انتخاباتی میشوند که در آن تقلب خواهد شد؟(چون قانون همان قانون است و مجری همان مجری)

ج)اگر دست نیافته اند ( که نیافته اند) چطور می خواهند ریاست قوه مجریه کشوری را به دست بگیرند که نظام آن یک نظام دیکتاتور است؟

د)اگر دست نیافته اند ( که نیافته اند) چطور می خواهند ریاست قوه مجریه کشوری را به دست بگیرند که علاوه بر نظام آن، مردم آن نیز از این دیکتاتوری استقبال میکند؟(نهم دی، بیست و دو بهمن ، انتخابات مجلس نهم و . . . )

آنچه در این سند آمده غیر از زیر سوال بردن کلیت نظام و تمرکز بر دولت نهم و دهم برای سیاه نمایی چیز دیگری نیست. جالب است که در ابتدای نامه تدوینگران این برنامه خطاب به خاتمی آمده است:

((دیر گاهی است که خاطر همه دلسوزان کشور، دل‌بستگان به امام و انقلاب اسلامی و همه خدمت‌گزاران صدیق جمهوری اسلامی نگران است. فاصله ایجاد شده میان آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و وضعیت کنونی کشور همه را به تکاپو واداشته است تا تمام تلاش خود را برای اصلاح امور به کار بندند.))

و هیچ نمی اندیشند که اصلی ترین یادگار امام (ره) -  مقام عظمای ولایت امام خامنه ای – فرمود این دولت گفتمان امام و انقلاب را احیا کرد و اگر کمی در این معنی تامل میکردند میدانستند که این جمله یعنی این که شما گفتمان اصیل امام و انقلاب را از بین برده بودید و حال شما نگران هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

و هیچ از خود نمیپرسند که آیا خود ما به آرمان های امام و انقلاب دلبسته ایم؟ اگر هستیم ( که نیستیم) چرا نظر شورای نگهبان را که از تاکیدات امام (ره) بود نپذیرفتیم؟ اگر هستیم ( که نیستیم) چطور اصلی ترین اصل نظام جمهوری اسلامی ایران– ولایت فقیه -  را زیر سوال بردیم؟

در ادامه این به اصطلاح برنامه آمده است :

((دغدغه شما - خاتمی -  و ما که خود را از صاحبان انقلاب و جمهوری اسلامی می‌دانیم در این میان افزون‌تر است))

شاید یادشان رفته که امام (ره) فرمود: این ملت اسلام را میخواهند حتی اگر خود من نیز خلاف اسلام عمل کنم این مردم مرا نیز کنار خواهند گذاشت. امام خود را صاحب نظام و انقلاب نمی دانست و شما خود را سهم خواه انقلاب میدانید آنهم بعد از آنهمه فتنه انگیزی که رقم زدید.

در بند بند این به اصطلاح برنامه بارها از واژه های ( وضعیت نگران کننده کنونی ، بنا نبود . . .شود ، صیانت از آرای مردم ، آزادی مردم ، دموکراسی ، نهاد های مدنی و . . . ) استفاده شده است . این همان گفتمانی است که تحصن مجلس را رقم زد . این همان گفتمانی است که دولت توسعه غربی را رقم زد . این همان گفتمانی است که فتنه هفتادو هشت را رقم زد . این همان گفتمانی است که فتنه هشتادو هشت را رقم زد . امیدوارم مردم به هوش باشند که صدای پای فتنه گران نزدیک تر و نزدیک تر شنیده میشود.

حرف زیاد است و نقد زیاد ولی صرفا کلیت را خواستم مطرح کنم

نظرات  (۴)

سلام.
صحبت های کافی و خوبی است. متاسفانه این حضرات نمی خواهند از محاسبات غلط خود دست بردارند و خیال می کنند پیکر مرده اصلاحات هنوز هم با این حق به جانب گیری های پوشالی جان خواهد گرفت.
ارادتمند
یا علی
۲۹ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۱۸ یه بنده خدا
موافقم که اصلاحات در ایران اشتباه های زیادی داشته است ولی این مجوز حذف آنها نیست حداقل به نظر من اهل تساهل و تسامح
قبول دارم که این جماعت بسیار یی چشم و رو و ... رو تشریف دارند

چندی قبل فرموده بودید که فتنه بعدی از جنس دیگری است و افرادی از درون ضربه خواهند زد حال آنکه در تحلیل امروزتان اصلاحاتیون ضدولایت فقیه برشمرده شده اند ولی شما به مردم هشدار داده اید از صدای پای فتنه گران. اندکی تعارض در این دو گزاره به چشم می آید احتمالا
خوب مینویسید مثل همیشه و خوب است که زیادتر بنویسید نه اینکه کیلویی نوشتن خوب است ولی برای آنکه یک گرم طلا درآورد باید هزاران تن خاک را جابجا کرد
با شهدا محشور باشی برادر


از این که قابل دونستید و نظرات خودتون رو برام فرستادید ممنونم .
از بابت اینکه فتنه آینده از جنس دیگری خواهد بود شکی ندارم ولی آنچه گفتم در مورد اشخاصی بود که آنها را فتنه گر سالهای قبل میشناسم چه بسا در فتنه های آتی نیز نقشی داشته باشند ولی مطمئن باشید روش همان روش نخواهد بود
سلام سردار
عالی بود و استفاده کردیم
اما یک نکته؛ در کنار جریان اصلاحات نباید از تحرکات جریان انحرافی دولت در برنامه انتخابات غافل شویم چرا که بدجوری در تکاپو هستند.
اجرت با خدا


سلام اخوی
ممنون
البته به نظرم نه افسادیون و نه انحرافیون توان لازم برای رقابت جدی را ندارند مگر این که یک معجزه در ساختار تشکیلاتی آنها رقم بخورد ( که بعید است)
در مورد انحرافیون استاد کوره پز مطلب جالبی نوشتند که واقعا روشنگر است
برنامه ادعایی حضرات چیزی جز یک انشای پر تناقض نیست.
اول از همه شاه بیت ابتدایی نامه که آقایان و خانمها در آن خود را «صاحبان انقلاب» می دانند!
چه چیزی به اندازه این اعتراف می تواند پرده های تواضعات کشکی را کنار بزند و ذات پر از نخوت و غرور ایشان را عیان کند؟
این برنامه را باید برای تاریخ ثبت کرد. نگاهی که اصلاح طلبان غرب زده به کشور و مردم دارند.
از عجایب زمانه است که در این (مثلا) برنامه، تمام دولت های بعد از انقلاب تا سال 84 -که موسوی و هاشمی و خاتمی باشند!- دولت هایی کارآمد و لایق بوده اند و در کشور کار کرده اند و تنها دولتی که یک سانت هم حرکت نکرده و یک نکته مثبت هم در کارنامه اش نداشته دولت نهم و دهم است!
کسی هم نیست به این تکبر زده ها بگوید که این همه «بنابود» و «بنا نبود» بلا نسبت به خود شما هم بر می گردد! نه؟
اگر یکی از این «بنا بود» ها را می گذاشتند جلویتان فغان تان بلند می شد که جناح راست نمی گذارد ما کار کنیم و هر 9 روز یک بحران درست می کند و اصلا تا اصلاحاتی که ما می خواهیم (بخوانید سکولاریزاسون!) اتفاق نیفتد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد آمد!
خوشحالم که دولت بعدی هر چه باشد قدر مسلم اصلاح طلب نیست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی