دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۵۰ ب.ظ

آیا انتخابات آزاد رمز فتنه آینده است؟

مدتهاست که بحث در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران برای دوست ودشمن مهم جلوه میکند . اظهار نظر های جالبی در خصوص فتنه سابق و آینده ارائه میشود. چند ماه قبل موضوع انتخابات آزاد در کشور مطرح شد و به قول دوستان مجازی لایک ها خورد و از زبان آگاه و ناآگاه عرصه سیاست، دوست و دشمن انقلاب کامنت ها کسب کرد.خیلی تاسف خوردم که باز حضرات به اندازه ای از خود ضعف نشان دادند که نهایتا خود امام باز به میدان آمد و مسئله را ختم کرد. آقایان به اندازه ای اهمال کاری کردند که آقا باز مجبور شد برای یک مسئله پیش پا افتاده دوباره به تنهایی وارد عرصه شود و از ماهیت جمهوری اسلامی ایران دفاع کند . اما آنچه حیرت بنده را بر انگیخت ساده لوحی همان کسانی بود که قبل از فرمایشات رهبری ساکت بودند و بعد از فرمایشات ایشان برچسب عمار بر پیشانی خود زدند و شروع کردند به سخنرانی های پرشور که : آری ما به عنوان عمار!!! فهمیدیم که رمز فتنه آینده کلید واژه انتخابات آزاد است . حال آنکه چرا این حضرات نمی خواهند بفهمند که فتنه آینده ماهیتی جدا از ماهیت فتنه سابق دارد مسئله ای جداست  ولی به شخصه شک دارم این اشخاص بتوانند از کلید واژه های فتنه آینده پرده بردارند و واقعا نقش عمار را ایفا کنند . اجمالا جهت روشن شدن مطلب کمی دیدگاه خود را در این موضوع توضیح میدهم:

مطلب را با یک سوال شروع میکنم. آیا تاریخ بشریت بار دیگر فتنه ای به سان فتنه عاشورای سال شصت و یک هجری قمری را بر روی کتیبه خود خواهد نگاشت؟ به نظر میرسد دیگر هیچ وقت این مسئله تکرار نخواهد شد . ما در طول تاریخ دیگر مظلومیت آن روز را تکرار نخواهیم کرد . ما دیگر آن مظلومیت و اقتدار و حماسه را یک جا درک نخواهیم کرد . مگر غیر از آن است که تشیع در اندیشه خود بالی سرخ از جنس عاشورا و بالی سبز از جنس ظهور برای انسانی که قرار است آسمانی شود متصور است؟ مظلومیتی که ناشی از عدم تحمل آسمانیان توسط خاکیان سبب ایجاد حماسه عاشورا شد دیگر تکرار شدنی نیست. کمی جلو تر که می آییم موضوع فتنه 88 مطرح میشود . سوال را تکرار میکنم .آیا فتنه 88 نیز تکرار خواهد شد؟ این فتنه نیز تکرار شدنی نیست .آنچه رقم خورد نیز برای یکبار در تاریخ بود و آن مظلوم مقتدر و آن عماران معدود  در تاریخ ماندگار شدند. فرمایش امام خامنه ای در خصوص میکروبهای سیاسی نیز نوید بخش همین مسئله است که دیگر ما فتنه ای از جنس فتنه 88 تجربه نخواهیم کرد . حال منظور از فتنه ای که هم جنس فتنه  88 باشد چیست ؟ فتنه ای که درجه وضوحش به اندازه فتنه 88 باشد یعنی در طرفی اشخاصی باشند که دشمن نیز در جبهه آنها باشد و در مقابل کسانی باشند که دشمن نیز با آنها مخالفت میکند. آنچه در آخرین فتنه رقم خورد برخورد دو جریانی بود که دشمن نیز حامی یکی از آن دو بود و این کار را ساده تر میکرد اما آنچه قطعا در فتنه آینده رقم میخورد دیگر از این جنس نخواهد بود . فتنه بین خودی های نظام خواهد بود . فتنه توسط هواداران این انقلاب رقم میخورد . ما دیگر در انتخاب ((جریان داخلی مورد حمایت دشمن و جریان داخلی مورد تهاجم دشمن)) سردرگم نخواهیم بود بلکه در معرض انتخاب (( جریان داخلی مورد تهاجم دشمن و نیز جریان داخلی مورد تهاجم دشمن)) سر در گمی ایجاد میشود. البته بنده اعتقاد ندارم دیگر آن مورد اولی اتفاق نخواهد افتاد ولی اعتقاد دارم حتی اگر آن مدل (( داخلی دشمن دوست  و داخلی دشمن دشمن )) اتفاق بیافتد دیگر فتنه نخواهد بود چون مسئله روشن است اما آن مدل جدید(( داخلی دشمن دشمن و داخلی دشمن دشمن)) حتما به مسئله فتنه نزدیک تر است. در نهایت به عزیزان عمار قلابی به عنوان افسر جوان جنگ نرم این راحت باش را اعلام میکنم که دیگر ما فتنه ای به سان 88 نخواهیم دید پس خود را خسته نکنید و مسئله ای  از جنس انتخابات آزاد را به عنوان رمز فتنه آینده که در الگویی ساده تر (( دشمن و دوست ))  قابل تبیین است اینقدر بزرگ نکنید و به عنوان رمز فتنه آینده مطرح نکنید.

 

نظرات  (۱۰)

جمله جالبی است:
«جریان داخلی مورد تهاجم دشمن و نیز جریان داخلی مورد تهاجم دشمن»
یعنی دیگر موضع گیری بر اساس مولفه «تهاجم دشمن» گره گشا نیست.
باید معیارهای جدید را تعریف کرد و برای مردم هم جا انداخت که کاندیداها را با این معیارها بسنجید.
یکی اش مثلا «زمان شناسی» است. آیا فلان کاندیدا در زمان مناسب موضع مناسب گرفته است؟
می بینید خیلی از کاندیداهای احتمالی با همین فاکتور اوت می شوند!
پیشنهاد می کنم بین بچه های دانشجو این را به صورت بحث آزاد مطرح کنید و فهرستی از این معیار ها دربیاورید. کارگاهی و همه فهم باشد البته.


ممنون از پیشنهادتون . حتما سر این موضوع باید بیشتر فکر کرد و جاش همون کرسی های آزاد اندیشی است . ان شالله بتونیم . یا حق
۲۷ بهمن ۹۱ ، ۱۵:۲۲ یه بنده خدا
سلام جناب بهروزی
یک گلایه و کلی موافقت و مخالفت برای این مطلب نوشتم ولی پرید ولی آنقدر دوستت دارم که علی رغم بی حوصلگی یک قرن اخیرم خلاصه مخالفتم را دوباره برایت بنویسم
اول اینکه مخالفم که فتنه 88 خیلی هم از جنس دوست- دشمن بوده باشد چرا که این تحلیل واضح را امروز می شود این قدر قاطع نوشت که البته هنوز هم بسیاری از افراد معتقد به آن نیستند
دوم اینکه مخالفم با تکرار ناپذیری فتنه ای با شرایط فتنه 88 چون همین امروز هم گرگه هایی در لباس میش در گله نظام پیدا می شوند که حب قدرت دارد خفه شان میکند و اگر شرایط را فراهم دیدند صد بدتر از مهندس و شیخ هستند
اما حرفتان در کل صحیح می نماید که فتنه جدید فتنه ای پیچیده تر است
گلایه هم باشد برای بعد


سلام برادر عزیز
گرگ هایی در لباس میش هستند و خواهند بود اما قول میدهم که دیگر فتنه ای با آن ابعاد روی نخواهد داد . منکر این مسئله نمیشوم که مشکلاتی از آن دست تکرار خواهد شد ولی نه در عمقی که بشود گفت فتنه خواهد بود. در ضمن از شما بعید است بگویید : اکنون این تحلیل دوست دشمن را داریم قبلا به این قاطعیت نمیشد گفت . با عرض معذرت این مسئله از همان ابتدا هم روشن بود از همان 84 هم که بنده شاید دانش آموز بودم این مسئله واضح بود . در ضمن بنده هم جنابعالی رو دوست دارم .
یا حق
سلام
موفق!
۲۷ بهمن ۹۱ ، ۱۹:۴۳ یه بنده خدا
خوب امروز هم خیلی چیزها واضح است ولی نمی شود گفت این وضوح امروز همان وضوح فرداست


شرمنده مفهوم رو متوجه نشدم که چه ربطی به متن و نظرات قبلی داشت
سلام و خدا قوت
ممنون از حضور و نظر لطف شما.

مطلب جالبی بود... هر چه به ظهور نزدیک تر می شویم آزمایش ها دشوار و فتنه ها بزرگ تر می شود.
خدا به همه ی ما بصیرت عطا کند.

یا حق
۳۰ بهمن ۹۱ ، ۰۹:۵۳ فرشاد سلیمانی
سلام
مطلب مفیدی بود اما لازم است مطلبی را متذکر شوم:
1- اصولا در سیاست حذف یک گزینه به صورت مطلق صحیح نیست، پس بهتر است بگوییم کلید واژه انتخابات آزاد احتمالا کلید قتنه آینده نخواهد بود.
2- در تمامی ادورا انتخابات در دوره های گذشته، انتخابات آزاد دستمایه فعالیت علیه جمهوری اسلامی بوده است، علی الخصوص در 1384 و 1388 که برخی از کاندیداها خواستار نظارت بین المللی بر لنتخابات بوده اند و یا به شورای نگهبان حمله می کردند.
3- اینکه ابعاد فتنه یا فتنه های آینده چقدر خواهد بود به اصل بحث کمکی نمی کند. فرض کنید که قتنه برای براندازی خواهد بود و یا نه خیلی کوچکتر! چه فرقی می کند؟! بایستی آماده بود
4- سیاست در عمل نظیر فعالیت های جنگی است، فرماندهان جنگ برای آمادگی همیشگی بایستی همیشه جنگ را نزدیک و وقوع آن را حتمی گمان کنند. لذا از دیدگاه افسران جنگ نرم ما بایستی فتنه های آینده را عمیق تر و پیچیده تر از فتنه 88 فرض کنیم و برای آن خود را آماده نگهداریم

امید وارم موفق باشی حاجی، التماس دعا
۰۱ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۱۰ یه بنده خدا
بروزیم اخوی.اگه اومدی خوشحال میشم انتقادات رو بخونم و یاد بگیرم
سلام ممنون از حضورتون شما لینک شدید بازهم به وبلاگ بنده سر بزنید
التماس دعای نور یازهرا
موفق باشید وثابت قدم
همین که مینویسیم نشان از این دارد که راضی نیستیم......
سلام معلومه فتنه اینده توسط جریان انحرافی رهبری میشه .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی