دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۰۵ ق.ظ

جناب عارف به کجا چنین شتابان؟!

دکتر عارف پس از انصراف از انتخابات ریاست جمهوری، انتظار محبت بیشتری از طرف دولت داشت و این در حالی بود که روحانی موفقیت خود را مدیون عارف نمیدانست. هرچند عارف نتوانست در دولت تدبیر و امید جایگاهی برای خود دست و پا کند و حتی سمت قبلی روحانی در مجمع تشخیص نیز به وی نرسید اما توانست اقبال بدنه مردمی اصلاحات را که هنوز بر این جریان اعتقاد دارند تا حدودی کسب کند.

بی مهری دولت از یک سو و بی توجهی سران اصلاحات و کارگزارن از دیگر سو انگیزه های قدرتمندی را برای عارف ایجاد کرده است تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم، حضوری چشم گیر داشته باشد و به واسطه کسب آرای بالا در این انتخابات بتواند جایگاه اجتماعی خود را برای سیاسیون به اثبات برساند.

عارف دیروز در سفری انتخاباتی در دانشگاه اصفهان به سخنرانی پرداخت و ابراز داشت : (از ماه های گذشته فعالیت های انتخاباتی را شروع کرده ایم اما امسال را فقط به تبین راهبردها و رهنمود ها اختصاص می دهیم و به هیچ وجه وارد مصداق نمی شویم.)

انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند ماه سال 90 برگزار شد و معنای آن، این است که تا انتخابات مجلس دهم حدود دوسال فرصت باقی است. حال باید اندیشید که فعالیت انتخاباتی دوسال قبل از انتخابات به چه معناست؟ حتی اگر انگیزه های یک شخص یا یک جناح سیاسی برای پیروزی در انتخابات بسیار زیاد باشد آیا میتواند دلیلی قانع کننده برای ورود زود هنگام به عرصه انتخابات؟

وارد کردن جو سیاسی کشور به عرصه تبلیغاتی آن هم در این برهه زمانی آسیب های فراوانی را به همراه خواهد داشت که نمیتوان به سادگی از آن عبور کرد. فضای رقابت سیاسی زودهنگام اذهان عمومی کشور را به جای جهت دادن در مسیر رفع مشکلات کشور و کمک رساندن به مجلسی که دوسال از عمر آن میگذرد، نگاهها را به تفاوت وعده ها و عملکرد ها معطوف خواهد ساخت و مجلس را خواسته یا ناخواسته میتواند به یک مجلس انفعالی تبدیل سازد که به جای تمرکز بر وظایف قانونی خود اقدام به فعالیت های نمایشی و تبلیغاتی میکند تا از ماراتن تبلیغات کشور جا نماند.

در سال 87 زمانی که 7ماه(نه دو سال!) به انتخابات ریاست جمهوری(نه انتخابات مجلس!) سال 88 فرصت باقی بود مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانش آموزان در خصوص تبلیغات زودهنگام نامزدهای احتمالی در آن ایام هشدار دادند و این گونه فرمودند که :(مسائل مربوط به انتخابات به ویژه حضور پرشور مردم در آن، در همان ایام نزدیک به انتخابات بسیار مهم است اما عده‌ای با عجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده‌اند که این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر، و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این، به ضرر مصالح کشور است.)

باید گفت این رویکرد جناب عارف و جریان اصلاح طلب که آنها نیز در سکوت رسانه ای فعالیت های انتخاباتی خود را پیش میبرند به ضرر نظام خواهد بود و هیچ عقل سلیمی اقدام های این چنینی را بر نمیتابد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۶
حامد موفق بهروزی

نظرات  (۳)

مطمئنا نگاه جریان اصلاحات به انتخابات مجلس آینده یک نگاه خاص و استراتژیک خواهد بود بارها شاهدیم که از دولت به عنوان رحم اجاره ای برای تولد دوباره در صحنه سیاست یاد میکنند و ایضا اختلافات و زوایاشون رو هم با دولت کتمان نمیکنند(که خیلی زودتر از موعد مورد انتظار بوجود اومد)بدون شک با این تفاسیر حضرات دوم خردادی باید هم به دنبال فتح سنگر به سنگر باشن و چراغ اول رو از مجلش روشن کنند و اینکه فعالیتها رو هم خیلی زودتر شروع کردن نباید ازشون انتظاری غیر از این داشت! مثلا شما توقع داری که طبق فرموده ی حضرت آقا عمل کنن و مسائل انتخاباتی رو همون موقع مطرح کنن؟!! نه جانم از بد کسانی بد توقعی داری!!
یاعلی
جالبه ک اصلاح طلبان از همان شیوه قبلی روزنامه های زنجیره ای استفاده میکنند و اصولگرایان دوباره از همان راه لطمه میخورند و قصد عبرت گرفتن از تاریخ را ندارند .
درمورد آقای عارف هم عرض کنم ک من اگه جای روحانی بودم از عالیجناب سرخ پوش اجازه ی وزارت خونه رو براش میگرفتم.ولی ظاهرا جریان اینها جریان همون گرگهاست ک امام خمینی یک بار مطرح کرده بودن. اینها ب خودشونم رحم نمیکنن .
انشا الله ک همچنان با قدرت ب روز بفرمایید
یا حی

پاسخ:
پاسخ:
بله درست فرمودین که روزنامه دست اصلاحاتی هاست اما خبرگزاری ها رو فراموش نباید کرد که دست اصولگراهاست.
اینکه به خودشونم رحم نمیکنند برای من اثبات نشده این مسئله، یعنی فکر میکنم برعکس، اینها بیشتر از راستی ها به هم تیمی های خودشون وفا دارن و بیشتر به هم میدون میدن تا اصولگرا ها به هم.
ممنون
سلام
البته به این مسئله می توان عمیق تر هم نگریست
آیا کسی که می خواهد در انتخابات شرکت کند، نباید برای خود تیم، برنامه و اهداف مشخص داشته باشد؟
آیا کسی که سودای کاندیداتوری دارد بایستی یک شبه احساس تکلیف کند؟ بدون هیچ ستاد خاصی؟!
این از پارادوکس های جامعه ماست، اگر انگاره حزبی در کشور ما رقم بخورد، با این مسئله ساده تر می توان برخورد کرد ولیکن در جامعه ای که حزب به معنی سیاسی آن، مضحکه ای بیش نیست، این رفتارها حساسیت زا می شود.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
این مفهوم بارها در سخنان بزرگان فکری انقلاب مطرح شده. قبول دارم مفهوم حزب و تشکیلات سیاسی عملیاتی تئوریزه نشده است اما نظراتی که در این باب وجود دارد حاکی از مناسب بودن این روند برای مدیریت جامعه نیست. در هر صورت این بابی است که باید بیشتر در مورد آن بحث کرد. اما آنچه پرواضح است این است که این روش عارف اصلا مناسب اکنون ما نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی