دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۰۲ ب.ظ

اعتدال

در استاتیک وقتی برآیند نیروهای وارد بر جسم برابر صفر باشد میگویند جسم در تعادل است اما نمیدانم در سیاست میتوان از این مشخصه استفاده کرد یا نه؟ مثلا بگوییم اگر تعداد نیروهای وارد شده به دولت از طرف چپ و راست به یک اندازه باشد و در واقع همدیگر را خنثی کنند دولت معتدل است .اما بعید میدانم کسانی که ادعای اعتدال دارند قصد چنین اقدامی را داشته باشند.

همیشه از یک نگاه واهمه داشتم و آن نگاه دکارتی به مختصات فضای سیاسی کشور بود به گونه ای که اشخاص خود را در مبدا این مختصات قلمداد میکنند و برچسب تندرو را نثار کسانی میکنند که از خودشان جلوتر باشند و برچسب مسامحه کار را نثار کسانی که از خودشان عقب تر  قرار داشته باشند این خود برتر بینی همیشه آزارم داده و اکنون به نظر میرسد باید چهار سال این تفکر را تحمل کنم . ظاهرا نگاه غالب برای این دوره این خواهد بود که برای هیچ کاری نباید پافشاری کرد چون به سرعت لقب تندرو اعطا خواهد شد .

به نظرم خیلی باید حواسمان جمع باشد که اولا برچسب نخوریم و دوما بر روی اصول انقلاب پافشاری داشته باشیم و این سخت است چرا که هنرمندی میخواهد و این احساس خطر را شدیدا حس میکنم که یکی از نقاط ضعف ما همین موضوع خواهد بود.

اعتدال واژه ای شیک و دهن پرکن هست شعاری که توانست غالب بر تمام شعار های دیگر انتخابات شود و یقینا حربه تیزی که میتواند معتقدین واقعی را از صحنه بیرون کند چرا که ویژگی یک معتقد واقعی اصرار بر امر حق است و اکنون این اصرار در ادبیات کشور تبدیل به برچسب جنگ طلب و . . . شده است.

از همه دوستان میخواهم قدری بیشتر روی این موضوع بیاندیشند و راه کار ارائه دهند که چگونه میتوان از کمند این برچسب ها رهاشد و در عین حال به وظیفه اصلی خویش عمل کرد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۷
حامد موفق بهروزی

نظرات  (۱۱)

۰۸ تیر ۹۲ ، ۰۳:۰۶ محمدامین الدین شاکر
سلام.
با شما هم‌تحلیل هستم. احسنت.
باید ببینیم که برخی از دوستان هم‌طیف ما، هم جبهه‌ی ما و گاهی کسانی که علی‌الظاهر خود را در جبهه‌ی ما گنجاندند؛ و نفوذی بودند -چه بدانند و چه ندانند- با مردم چه کردند که حالا پافشاری بر سر اصول انقلاب، مزه‌ی جنگ طلبی می‌دهد در بزاق عامه‌ی مردم! و به قول شما اعتدالِ برخواسته از کنش‌پذیری می‌شود «شعار» مردم‌پسند!
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۵:۴۱ یه بنده خدا
سلام بر برادر حاج حامد خان
اما بعد در رابطه با اعتدال سیاسی در این روزهای کشور باید بگویم که باید از اصول اصولی و البته هنرمندانه دفاع کرد و البته به قول خودتان مراقب برچسپ ها بود هر چند نوش است برچسب تندروی اگر اعتدال این هایند.
استادانه فرموده اید. همین

پاسخ:
پاسخ:
سلام برادر
راستش این برچسب ها برای ما و شما نوش است ولی این یک طرف قضیه است زمانی که این برچسب ها باعث میشه امر حق شنیده نشود از زهر هم سخت تر است.
از لطفت هم ممنون . شما خودت استاد ما هستی برادر
یاحق
بهترین مطلب همان چیزی بود که جلیلی گفت
حرکت میان حق و باطل اعتدال نیست!
سلام سردار
اساسا اگر به آیات قرآن و روایات دقت کنیم کلا ما دو مسیر بیشتر ندارم مسیر الله و مسیر شیطان و یا حزب الله و حزب الشیطان یا جندالله و جندالشیطان
لذا باید یکی از این دو را برگزینیم و راه میانه ای تعریف نشده است
وقتی که این مطلب رو میخوندم ناخواسته یاد تئوری صراط های مستقیم آقای سروش افتادم

برادر بزرگوار مدتی است که وبلاگ ما را تحریم کرده اید و سری نمی زنید.از ما رنجیده خاطر هستید؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام
کاملا درست فرمودید ما از صدر اسلام دو روش زندگی بیشتر نداریم یا باید به صورت ائمه زندگی کنیم و یا غیر ائمه . اگر به راه و رسم ائمه وفادار باشیم احتمالا تندرو محسوب خواهیم شد . راهکارتان چیست برای این اتفاق و جلوگیری از اثرات بد این موضوع؟
در ضن به وبلاگت هم خیلی اوقات سر میزنم ولی به خاطر عدم تمرکز نتونستم نظر بذارم برات .
ارادت اخوی
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۴:۳۶ سعید منتظر
سلام.
به نظر باید اعتدال را بر مبنای سخنان امام راحل و رهبری تبیین کرد و آن را سنگ محک قرار داد.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
این مطلب که شما اشاره فرمودید کاملا درست است اما نکته ای که به نظرم مهم است اینه که احتمالا خود آقا در منظر بسیاری از مدعیان اعتدال تندرو محسوب میشود . من دغدغم این هست که آقا واقعا راهی هست که برچسب نخوریم تا بتونیم حرفمون رو بزنیم؟
با سلام
تحلیلی که کرده اید درست است اما در مورد برچسب نخوردن باید توجه داشته باشید که هیچ زمانی نبوده که اهل حق برچسب نخورده باشند.
وقتی سخن حق می گویی و از موضع خود کوتاه نمی آیی پس غمی نیست که برچسب هم بخوری.
نمی گویم الآن شرایط اینگونه است... ولی سال ها قبل شرایط طوری بود که هر که مثل آن ها نمی گفت و عمل نمی کرد به هر حال برچسبی می خورد... از تند رو بگیر تا محافظه کار!

پاسخ:
پاسخ: سلام
من فکر میکنم از برچسب خوردن غمی هست و اون غم از این بابت هست که وقتی این اتفاق افتاد کلام خنثی میشود و در واقع اثر بخشی ما از کار می افتد . نمیدانم شاید راهی نیست . اما به این موضوع به نظرم باید بیشتر فکر کرد.
سلام
مومن و مخلص واقعی هیچ وقت خود را برتر و حق و بهتر از دیگران نمی بیند وای از این همه غرور و تکبر.نمیدانم دیگر چه باید بگویم فقط میتوانم بگویم اللهم عجل لولیک الفرج.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
از2نکته خیلی خوشنود شدم یکی بحث نگاه دکارتی بود که واقعا مبتلا به همه جامعه ما از دین وسیاست است
مورد دوم پافشاری براصول انقلابه که باید قبل برچسب نخوردن باشه نه بعدش

برچسب"شیعه"ویا"رافضی"درابتدای دوران ائمه که ایجاد شد برخورد ائمه طرد آن نبود گرچه اسم "سنت محوری"هم که بر"سنی" ها گذاشته شد حق نبود ،در واقع. اما اینها تاثیری بر راه نداشته

پاسخ:
پاسخ:
سلام
قبل برچسب خوردن یا نخوردن؟ راستش گیج شدم
با سلام
در جواب پاشازاده باید بگویم:
برادر یا خواهر نیمه گرامی چرا هروقت ضعف خودتان را نمی توانید توجیه کنید سراغ امام زمان را میگیرید
دعای خشک و خالی بدون مبارزه سر خود کلاه گذاشتن هست

امام به ما آموخت که انتظار در مبارزه هست نه اینکه بیایی در وبلاگ کامنت عجل لولیک بذاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
بابا مبارز !!!
بله انتظار در مبارزه است
احسنت اخوی
ببخشید منظورتون کدوم ضعفه؟؟؟منظورتون از مبارزه چیه؟؟شما اصلا از کجا میدونید که موضع من چیه که حالا تهمتم میزنید غرور و تکبر بس نبود تهمتم بهش اضافه شد.

پاسخ:
پاسخ:
من در جریان نیستم . جناب متین باید جواب بدهند. بنده از نظر جنابعالی دعای فرج رو تایید کردم و از نظر جناب متین سخن امام رو . بقیه داستان رو باید خودتون جواب بدید .
یا حق
جناب پاشازاده بیایند به وبلاگ این حقیر اونجا صحبت کنیم واعلام مواضع کنیم.
ضمنا کسیکه ادعای انتظار و عجل لولیک داره باید بهتر از بقیه مفهوم ضعف و مبارزه را بدونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تهمت و تکبر در کار نیست بنده نظرم رو گفته ام و اصلا هم لزومی نداره که درست باشه و ضمنا مخاطب من جناب پاشازاده نبود بلکه پاشازاده ها بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی