دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی

مقام معظم رهبری برای معرفی شاخص ها در طول چند سال ذکر شده به دو نحو عمل فرمودند :

الف) طرح گفتمان کلی در آن دوره به انهار مختلف از جمله بحث پیرامون حکومت مطلوب از نظر گاه حضرت رسول در خطبه های نماز جمعه طرح بحث های مختلف در جمع های دانشجویی و . . .

ب) بیان صریح شاخص ها در سخنرانی های قبل از انتخابات

تمامی شاخص های نوع دوم در طول این چند سال را به جهت اهمیت خدمت شما عرضه میدارم امید که مورد استفاده قرار گیرد


بیانات در جمع مردم استان کردستان‌ در میدان آزادى سنندج  ۲۲/۲/۸۸

مسئله‌ى بعدى در انتخابات این است که مردم سعى کنند صالح‌ترین را انتخاب کنند. آن کسانى که نامزد ریاست جمهورى میشوند و در شوراى نگهبان صلاحیت آنها زیر ذره بین قرار میگیرد و شوراى نگهبان صلاحیت آنها را اعلام میکند، اینها همه‌شان صالحند. اما مهم این است که شما در بین این افراد صالح، بگردید و صالح‌ترین را پیدا کنید. این جا جائى نیست که من و شما بتوانیم به حداقل اکتفاء کنیم؛ دنبال حداکثر باشید؛ بهترین را انتخاب کنید.

 بهترین کیست؟ من نسبت به شخص، هیچ‌گونه نظرى ابراز نمیکنم؛ اما شاخصهائى وجود دارد. بهترین، آن کسى است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگرى خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگرى و تجمل‌پرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرى باشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد. اینى که ما گفتیم امسال، سال حرکت به سوى اصلاح الگوى مصرف است، یعنى امسال سالى است که ملت ایران تصمیم بگیرد که با اسراف مبارزه کند. نمیگوئیم بکلى و یکباره و در طول یک سال، اسراف تمام بشود؛ نه، ما واقع‌بین‌تر از این هستیم؛ میدانیم این کار مال سالیان پى در پى است و باید کار بشود تا به این فرهنگ برسیم؛ باید این کار را شروع کنیم.

 یکى از اساسى‌ترین کارها براى اینکه ما جلوى اسراف را بگیریم این است که مسئولین کشور، خودشان، کسانشان، نزدیکانشان و وابستگانشان، اهل اسراف و اهل اشرافیگرى نباشند. چطور میتوانیم اگر خودمان اهل اسراف باشیم، به مردم بگوئیم اسراف نکنید؛ «أ تأمرون النّاس بالبرّ و تنسون انفسکم»؛ «یا أیّها الّذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون. کبر مقتا عند اللَّه ان تقولوا ما لا تفعلون». اولین کار این است که ما مسئولین کشور را، افرادى انتخاب کنیم که مردمى باشند، ساده‌زیست باشند، درد مردم را بدانند و خودشان از درد مردم احساس درد کنند. این هم به نظر من شاخص مهمى است. آگاهانه بگردید؛ برسید؛ و به آنچه که رسیدید و تشخیص دادید، با قصد قربت اقدام کنید؛ با قصد قربت پاى صندوق انتخابات بروید و خداى متعال اجر خواهد داد. این هم یک نکته.

 

بیانات در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی  ۱/۱/۸۴

در آغاز برنامه(سند توسعه و پیشرفت کشور)، یک مدیریت کارآمد، با کفایت و پُرنشاط باید سر کار باشد تا بتواند سازه هاى این برنامه را مستحکم و استوار کند و پایه هاى این برنامه را به طور عمیق و محکم پى ریزى کند. اهمیت این انتخابات در این است که ملت ایران مى خواهد مدیرى را انتخاب کند که بتواند موانع اجراى برنامه را از سر راه ملت ایران بردارد؛ مثل بولدوزرى که موانع را برمى دارد تا جاده یى را صاف کند.

یک انسان قوى، با کفایت، داراى نشاط و شادابى و شوق به کار و احساس مسؤولیت خواهد توانست حرکت بیست ساله به سمت چشم انداز را - که امسال این شروع انجام مى گیرد - با قوت و قدرت آغاز کند. مدیرى که ملت ایران در انتخابات برخواهد گزید، شروع کننده است؛ در واقع وارد کننده ى کشور در یک دوره ى جدید و در یک حرکت تازه به سمت همان چیزهایى است که ملت ایران به آن احتیاج دارد. در طول سالهاى گذشته، از بعد از جنگ تا امروز، کارهاى فراوانى در این کشور انجام شده؛ هر کس انکار کند، بى انصافى کرده است. ساخت زیربناهاى کشور، کارهاى عمرانى فراوان، پیشرفت هاى علمى و فناورى؛ بنابراین در همه ى زمینه ها کار شده است.

 

بیانات در دیدار مردم کرمان‌   ۱۱/۲/۸۴

انسانى که داراى کارآمدى و کفایت باشد و به هدف‌ها و استقلال این ملت و لزوم پیشرفت این کشور ایمان داشته باشد، مى‌تواند بسیارى از کارها را بکند؛ همچنان‌که بحمداللَّه دولت‌هاى متعدد در طول سال‌هاى گذشته کارهاى بزرگى انجام دادند. محصول کارهاى آنها در اختیار مسؤولان بعدى است که بیایند و در راه خدمت به مردم و شیرین کردن کام آنها این کارها را تکمیل کنند.

البته رهبرى در پشتیبانى از رئیس‌جمهور هیچ‌گونه درنگى نمى‌کند. کسى را که مردم انتخاب کنند و رئیس‌جمهور قانونى کشور شود، همیشه مورد احترام و تکریم و حمایت جامع رهبرى در همه‌ى دولت‌ها بوده؛ بعد از این هم باید باشد.

اما آنچه در درجه‌ى اول اهمیت قرار دارد، این است که اهتمام همه‌ى مردم، نخبگان مردم و مسؤولان گوناگونِ بخش‌هاى مختلف این باشد که رئیس‌جمهورى انتخاب شود که بتواند گره‌هاى زندگى مردم را در دوران کنونى باز کند؛ وظایف این دوره را بشناسد و با قوت و اقتدار به آن عمل کند. ان‌شاءاللَّه مردم کارى کنند که خداى متعال رئیس‌جمهورى با این توانایى‌ها و با این رویکردها براى این کشور مقدر کند.

هر دوره خصوصیتى دارد و هر کدام از مسؤولان در دوره‌هاى گذشته کارهایى انجام دادند. امروز ما احتیاج داریم که در کشورمان تلاش و پیشرفت و رشد علمى و فناورى، همراه با عدالت اجتماعى و مبارزه‌ى با فساد باشد. آنچه براى رئیس‌جمهور آینده بسیار مهم است، این است که با همه‌ى وجود در پى کار و تلاش براى مردم باشد. لذا من در اول سال عرض کردم؛ آنچه کشور احتیاج دارد، رئیس‌جمهور بانشاط، مصمم، کاردان، توانا، پیگیر و با حوصله است؛ رئیس‌جمهورى که قدر مردم را بداند؛ با مردم صمیمى باشد؛ براى مردم مجاهدت کند؛ براى مردم کار و تلاش کند؛ ظرفیت‌هاى کشور را آن‌چنان به‌کار بگیرد که مردم بتوانند از این ظرفیت‌ها در همه‌جا بهره‌مند شوند؛ رئیس‌جمهورى که اعماق کشور و روستاهاى دورافتاده براى او با تهران تفاوتى نداشته باشد؛ حق مردم شهرهاى بزرگ و کوچک در نظر او یکسان باشد؛ بتواند براى رفع تبعیض و پُر کردن شکاف میان ثروتمندان و فقرا تلاش و کار کند؛ رئیس‌جمهورى شجاع، با تدبیر و مؤمن به هدف‌هاى انقلاب و نظام باشد.

البته بدیهى است که رهبرى از فرد خاصى حمایت نمى‌کند؛ از معیارها حمایت مى‌کند. ما دنبال این هستیم که این معیارها تحقق پیدا کند. بنده دنبال این هستم که شخصى سر کار بیاید و قوه‌ى مجریه را اداره کند که خود را خدمتگزار مردم بداند و توانایى داشته باشد و به آرمان‌هاى امام و نظام اسلامى معتقد و پایبند باشد و حقیقتاً عدالت و مبارزه‌ى با فساد براى او حائز اهمیت باشد. دعا مى‌کنیم خدا دل‌هاى مردم را به این سمت هدایت کند که بتوانند چنین کسى را - که امروز مورد نیاز لحظه‌ى تاریخىِ حساس ِ این کشور است - انتخاب کنند.

اگر خداى متعال توفیق دهد که رئیس‌جمهورِ کارآمدِ باکفایتِ پُرنشاطِ شادابى که علاقه‌ى به مردم و علاقه‌ى به عدالت و علاقه‌ى به رفع فساد و تبعیض براى او در درجه‌ى اولِ برنامه‌ها قرار داشته باشد، سر کار بیاید، من به شما عرض بکنم که بسیارى از مشکلات اساسى این کشور - چه مسائل داخلى و چه مسائل خارجى - حل خواهد شد.

 

بیانات در دیدار مردم شهرستان جیرفت   ۱۷/۲/۸۴

من بارها گفته‌ام که اصل حضور مردم در انتخابات، حتّى از انتخاب اصلح هم مهمتر است؛ اگرچه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد.

اصلح یعنى چه کسى؟ یعنى کسى که همین هدف‌ها را دنبال کند؛ یعنى کسى که همین دردها را بداند و حس کند؛ یعنى کسى که براى ریشه‌کنى فقر و فساد عزم جدى داشته باشد؛ یعنى کسى که به حال قشرهاى محروم و مستضعف دل بسوزاند. اصلح کسى است که هم به ترقى و پیشرفت کشور و توسعه‌ى اقتصادى و غیراقتصادى بیندیشد؛ هم زیر توهمات مربوط به توسعه، آن‌چنان محو و مات نشود که از یاد قشرهاى مظلوم و ضعیف غافل بماند. اصلح کسى است که به فکر معیشت مردم، دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد. اصلح کسى است که بتواند این بارِ عظیم را بر دوش بگیرد؛ هر کسى نمى‌تواند این بار را بر دوش بگیرد؛ نشاط و حوصله و همت و قدرتِ لازم و هوشمندى لازم دارد. البته هر کس صلاحیتش در مراکز قانونى تأیید شود، صالح است؛ اما باید در بین صالح‌ها گشت و صالح‌تر را پیدا و او را انتخاب کرد. این، هنر شما مردم است.

امیدوارم ان‌شاءاللَّه با تشکیل یک دولت قوى و کارآمد و با کفایت، راهى را که دولت‌هاى قبل با دلسوزى و پشتکار رفتند، با قوتِ هرچه بیشتر ادامه دهد و مشکلات این منطقه و استان کرمان و همه‌ى کشور ایران عزیز - بخصوص مناطق محروم - را برطرف کند.

 

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجى‌    ۵/۳/۸۴

بعضى‌ها هستند که خیلى وسوسه مى‌کنند - آیا این، آیا آن؟ آیا این، آیا آن؟ - آخرش هم یا مجبور مى‌شوند به طاق جفت و استخاره متوسل شوند و یا اصلاً از خیر رأى دادن مى‌گذرند. نه، انسان فکر مى‌کند؛ به کسى مى‌رسد و مى‌گوید: خدایا! نتیجه‌ى تحقیقات من این است. من طبق حجت درونى خودم - که عقل و تفکر است - و بر اساس مشورتى که با دیگران داشته‌ام، رأى مى‌دهم. خداى متعال قبول مى‌کند؛ ولو این تشخیص، درست نباشد. بنابراین نباید وسوسه کرد. معیارها، معیارهاى روشنى است. جوسازى و تبلیغات دروغین و براق و رنگین نباید انسان را از شناخت حقیقت دور بدارد.

البته یکى از معیارها هم این است که هرچه دشمنان این ملت مى‌خواهند، عکس آن باید عمل کرد. چیزى که آنها مى‌خواهند، خیر ملت نیست. آنها منافع خودشان را دنبال مى‌کنند. بلندگویان استکبارى دنیا که به مجلس هفتم اعتراض مى‌کنند، همان کسانى هستند که مجالس صددرصد فرمایشىِ سلطنتىِ دوران شاه را قبول داشتند. الان هم نظامهایى را که در آنها اصلاً رأى‌گیرى به معناى درست کلمه وجود ندارد، قبول دارند؛ اما به این مجلس اعتراض مى‌کنند! چرا؟ چون آن، منافعشان را تأمین مى‌کند؛ اما این، منافعشان را تأمین نمى‌کند. آنها دنبال منافع خودشان هستند. اگر جهتى را نشان دادند و به جایى تمایلى داشتند، معلوم است که منافع آنها در آن است؛ که درست نقطه‌ى مقابل منافع ملت و نظام جمهورى اسلامى است و باید با آن مخالفت کرد؛ همان معیارى که امام (رضوان‌اللَّه‌علیه) به ما گفتند.

 

بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ی تهران‌   ۲۸/۲/۸۰

وظایف فراوانى بر عهده رئیس‌جمهور است. عمده این وظایف دو چیز است. البته از همه ظرفیتها و قابلیتها و استعدادهایى که در این کشور وجود دارد، باید استفاده شود. همه نیازهاى این کشور - نیازهاى امروز، حتّى زمینه نیازهاى فردا - باید در تصمیم‌گیریها دیده شود. باید عدالت، محور و اساس باشد. باید امنیتِ همه‌جانبه مورد توجّه باشد؛ امنیّت اجتماعى، امنیّت اقتصادى، امنیّت فرهنگى، امنیّت آبرویى. مردم در نظام جمهورى اسلامى باید احساس کنند که جان و مال و فرزندان و ناموس و فکر و عقیده و سرمایه‌گذارى و فعّالیت اقتصادى‌شان برخوردار از امنیّت است. بهداشت مردم، عزّت و هویّت ملى مردم، ارتقاى علمى کشور، کارآمدى دستگاه ادارى و فسادزدایى از آن، در قانون اساسى وجود دارد. اینها وظایف مهمى است که باید وجهه همّت قرار گیرد. البته همه این وظایف در چهار سال ریاست جمهورى قابل عمل نیست؛ بسیارى از اینها در بلند مدّت محقّق مى‌شود و در دوره‌هاى متعدّد، افرادى باید این کارها را پى بگیرند تا به نتایجى برسد؛ منتها جهتگیرى باید اینها باشد.

در میان اینها دو چیز از همه مهمتر است که ان‌شاءاللَّه در فرداى رأى‌گیرى، هر کس با انتخاب اکثریت مردم، به‌سلامت و با عافیت و امنیّت و آرامش رأى آورد و رئیس‌جمهورِ قانونى این کشور شد، در برنامه‌ریزیها باید به این دو چیز اهمیت بدهد: یکى از این دو چیز عبارت است از گشایش اقتصادى و ایجاد غنا در کشور - رفع مشکلات و اصلاح امور اقتصادى - دیگرى ارتقاء فرهنگ دینى.


در انتها نیز به حکم استقرا گمان میکنم که شاخص های حضرت آقا برای این دوره نیز تا حدود زیادی مشترک با همین شاخص های فوق الذکر باشد. اما لزوم مطابقت تمامی موضوعاتی که از طرف رهبری مطرح خواهد شد با شرایط کنونی بسیار بسیار مهم میباشد.

نظرات  (۹)

شاید خلاصه همه این بیانات جمله صریح دیروز اشان بود که رئیس جمور بعدی باید ضمن حفظ نقاط قوت رئیس جمهور فعلی ضعف ها و اشتباهات او را نداشته باشد.
البته ایشون دیروز روی حضور همه تفکرات سیاسی در عرصه انتخابات تاکید کردند که هوشمندی بسیار صریح بود
آن جماعت دیگر نمیتوانند ادعای تحریم انتخابات بدلیل آماده نبودن شرایط را مطرح کنند و از طرف دیگر بدلیل نداشتن جایگاه رایی بار دیگر از مردم ایران اسلامی شکست خواهند خورد


البته باید عرض کنم که تاکید آقا برای حضور همه سلایق دلیل بر این نیست که سلایقی که هدفشان ضربه زدن به اصول انقلاب است نیز میتوانند شرکت کنند. حتما باید توجه داشت که تحت هیچ شرایطی کسانی که در فتنه دستی داشته اند حق شرکت در هیچ انتخاباتی را ندارند
سلام مطلب جامع و کاملی بود کاش تو این دوره هم با نصایح و راهنمایی های آقا سربلند از انتخابات بیرون بیاییم
با خامنه ای کسی نگردد گمراه
او در شب فتنه می درخشد چون ماه
در هر نفسم برای او می خوانم:
"لا حول و لا قوه الا بالله"
سلام
از انتشار این مطلب جدا تشکر می کنم مستفیض شدیم.
امیدوارم این دوره هم مثل دوره قبلی نباشد وقتی که حضرت آقا شاخص ها را بیان کردند هر کاندیدی می گفت منظور آقا من هستم ولی وقتی نتایج انتخابات بر وفق مرادشان نشد گفتند آقا طرفداری از شخص خاصی داشته.
والعاقبه للمتقین



سلام اخوی
با اجازت اون کلمه بعد سلام رو حذف کردم . ما بیشتر ارادت داریم .
امسال باید خیلی دقیق تر بود واقعا اوضاع داره پیچیده میشه
سلام برادر حامد
سال نو مبارک
مارا بیافزای، تا بیشتر به دیدارمان آیی!زنده باد بهار :-)


ارادتمند و علاقمند به
خواندن سطرهایی غیر تکراری و کلیشه ای،جوٌِی! و کوتاه...

کاهانی
یارب به علــــی و میثـــــــم تمـــارش

یارب به حسین و تشنه لب انصارش

هرکس که بد سیدعلی می خواهد

این سال جدیــــــــد از زمین بردارش



ممنون...مطلب کاملی بود....استفاده کردیم........

امام خامنه ای: انتخابات، مظهر «حماسه‌ی سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است.

انشاءالله که ملت ایران بازهم حماسه می آفرینند......
سلام
آقای بهروزی امکان دارد با هم تبادل لینک داشته باشیم؟
منتظرتونم در وبلاگم تنواء
حامد جون خیلی جامع نوشتی
خیلی استفاده کردم
راستی بروزم
سلام همه را برق میگیره ما را چراغ نفتی‌. هندی‌ها هم ما را هندی گیر آوردند. ما نفت میدیم اینها روپیه. مگه کسی‌ تو دنیا روپیه را هم قبول داره؟ همه این بد بختیها به خاطر بمب اتم. ببخشید بدبختیهای مردم منظورم بود. حاجی آقاها و آقای عظمی و یا دکتر محمود و خانواده‌اش معنی بدبختی را نمی‌دانند.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
البته ارتباط این نظر رو با شاخص ها زیاد متوجه نمیشم ولی در کل باید عرض کنم با بخشی از نظرتون موافقم ولی این که این بدبختیها به خاطر بمب اتم هست را خیر . بمب اتم رو بنده بهانه میدونم و نه اصل ماجرا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی