دیدگاه

در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود
  • دیدگاه

    در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود

امام خامنه ای (حفظه الله):
دیدگاه

جوانها! بدانید، بدون هیچ‌گونه تردیدی آینده‌ی روشن و امیدبخش این کشور و این نظام متعلّق به شما است؛ شما خواهید توانست کشورتان و ملّتتان را به اوج افتخار برسانید؛ شما به توفیق الهی خواهید توانست الگو و نمونه‌ی کاملِ تمدّنِ نوینِ اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهید؛ برای اینکه بتوانید این وظائف بزرگ را انجام بدهید، بایستی دین را، تقوا را، عفّت را، پاکیزگیِ روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج کنید و تقویت کنید. جوانِ امروز احتیاج دارد به دین، به تقوا، به علم، به نشاطِ کار، به امانت، به عفّت، به [انجام‌] خدمات اجتماعی و به ورزش؛ اینها خصوصیّاتی است که جوانِ امروز به آن احتیاج دارد و شما عزیزان بسیجیِ من ان‌شاءالله توفیق انجام این کار را داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۲ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳ ب.ظ

فرار چهار پایان!!!

با احداث دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در کشور، ایران عزیز  با عرصه جدیدی مواجه شد و آن رشد تکنولوژی وصنعت غربی بود. بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، گسترش مراکز آموزش عالی موجب شد تا این پدیده آثار جدیدی از خود بروز دهد.  رشد و خودکفایی در عرصه صنعت از جمله محصولات این دانشگاهها بود اما عوارضی هم در کار بود که از جمله آن میتوان به فرار مغز ها اشاره کرد. موضوعی که همیشه نوک پیکان اتهام را بی رحمانه به سمت  نظام مقدس جمهوری اسلامی نشانه میرود و در تمام عرصه های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی دست آویزی است برای نشان دادن ضعف جمهوری اسلامی ایران. به نحوی که حتی در همین آخرین یادگار پنجه ضد انقلاب بر پیکره نظام یادمان نمیرود که همیشه ی خدا سران فتنه اتهام فراری دادن متخصصین را به مسئولین دولتی با هدف ضربه به کل نظام مطرح میکردند. اما واقعا این عارضه بدلیل بد رفتاری مسئولین با این به اصطلاح مغز هاست ؟ آیا کج اندیشی و کج فهمی و عدم تخصص گرایی مسئولین جمهوری اسلامی سبب این مهاجرت شده است؟ به نظر من این اتهامات صحت ندارد و باید ریشه این مسئله را در جای دیگری جست و جو کنیم. نظام آموزشی ما یک الگو برداری ضعیف از سیستم آموزشی غربی است که در زمان طاغوت توسط غربی ها در کشور پایه گذاری شد و بعد از انقلاب هم توسعه یافت. نگاه این نظام آموزشی به انسان یک نگاه غربی است . این سیستم یکی از توانایی های انسان را تحویل میگیرد و آن را ورزیده میکند و آن را  به عنوان محصول ارایه میکند. حتی این روش در تلاش است که این انسان را از سایر ابعاد وجودی خود دور کند و این اتفاق نه از روی عدم توجه بلکه کاملا آگاهانه و غاصبانه اتفاق می افتد . چرا که این گفتمان و اندیشه اصلی غرب در برخورد با انسان است. غرب خواهان محصور کردن انسان در یکی ازغرایض اوست . جهان بینی غربی از یک دانش آموخته آکادمیک هیچ تفاوتی با همان چهار پای دراز گوش ندارد و همان کارکرد را از او تمنا میکند تا باری را از جایی بدون پرسش از چیستی بار و چرایی کار به جای دیگر حمل کند و آن حیوان انسان هیکل  در هنگامی که بار سنگینی میکند شعار علم برای علم را فریاد میزند و نیرو میگیرد و بار را حمل میکند. علم مدرن و دانشگاه غربی، بی روح است و عالم این علم به بی جان بودن زندگی خود عادت میکند. آنچه دانشگاه ما تولید میکند چنین محصولی است هرچند که ما با ادویه جات مختلف رنگی دیگر و بویی دیگر برای قابل تحمل کردن آن بخشیده ایم. عالمی که در این دانشگاه تربیت شده است برایش مهم نیست که این افزایش توان در محرک صنعت او را به کدامین سمت میبرد برای او این مهم است که توانسته این افزایش توان را ایجاد کند و این همان نقطه جدایی است . جدایی با فرهنگ و تفکر ایرانی اسلامی. در فرهنگ جامعه ما این شکل از علم و عالم به هیچ عنوان پذیرفته نیست. البته باید پذیرفت که در بعضی از ساختارهای اداره جات ما همان سیر الگو برداری طی شده و این ها از آن بدنه عمومی جدا هستند . در نهایت وقتی آن عالم با یک فرهنگی مواجه میشود که نمیتواند آن را با فرهنگ خود رام کند دچار دلسردی میشود و همین عدم همخوانی وقتی کوچکترین عامل محرک دیگری ازجمله عدم استخدام، عدم حقوق عالی و . . . به آن اظافه میشود او را مجاب میکند تا به دامان اصلی خود بیشتر رغبت داشته باشد و غرب را در آرزوهای خود تکرار کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۲
حامد موفق بهروزی

فرار مغزها

نظام آموزش عالی

نظرات  (۱۳)

۰۳ دی ۹۱ ، ۱۷:۰۱ یه بنده خدا
سلام
1. اینکه به موضوع اینگونه بنگریم که اتهامات منحصرا به یک عامل وارد شود را قبول ندارم. چرا که اگر به موضوع واقع بینانه نگاه کنیم تمام تقصیرها معطوف به یک طرف ماجرا نیست و آنچه از نوشته شما بر میآید تمام گناه ها را بر گردن سیستم آموزشی و دانش آموخته انداخته اید
2. یکی از مهمترین مباحث مطرح در این موضوع عدم وجود نگاه واقع بینانه در قشر دانشگاهی نسبت به شرایط و فضای اجتماعی خارج از کشور است و توهم اینکه مرغ همسایه غاز است بسیار تاثیرگذار است
3. ایراداتی که به سیستم آموزشی دانشگاه های کشورمان وارد دانسته اید صحیح است ولی باید توجه کرد متاسفانه حتی اگر سیستم آموزشی ما درست باشد گسترش بی رویه جایگاه های دانشگاهی بدون توجه به نیاز بازار کار و نیز عدم توانایی و فرصت خوداشتغالی در نسل جوان باعث خروج عده ای از جوانان از کشور می شود


سلام
1.بنده تمام تقصیر ها را گردن یک نفر نیانداختم عامل اصلی رو مطرح کردم
2.از مهمترین دلایل عدم وجود نگاه واقع بینانه همین فرهنگ تربیت در نظام آموزشی است
3.همان نقطه اشتراک بنده باشماست
البته خیلی خواستم با نگاه انتقاد پذیرانه جواب بدم ولی هر کاری کردم نشد که ننویسم
ممنون حاجی که نظرت رو از ما دریغ نکردی
جالب بود ولی یکم همه جانبه تر نگاه کنی بهتر است
با مطلب دکوپاژ هژمونی با توجه به نگاه پست مدرن!! به روزم
این همه حرفهای تخصصی .ول کنید این بیاناتو.هرچی میکشیم از سیاسته .به روز باشید مثل همهی جوونا نه به شکل منفی اش ولی بسیجی باید بتونه طوری حرف بزنه که دوسه نفرو وارد دین بکنه نه اینکه ....
همه میدونیم توی کشور چه خبره ولی گاهی گفتن اینا کلی ادمو از زندگی نا امید میکنه .
به امید ظهور امام زمان .
آنها که می‌روند وطن‌فروش نیستند. آن‌هایی که می‌مانند عقب مانده نیستند. آن‌هایی که می‌روند، نمی‌روند آن طرف که مشروب بخورند. آنهایی که می‌مانند، نمانده‌اند که دینشان را حفظ کنند. همه‌ی آنهایی که می‌روند سبز نیستند. همه ی آن‌هایی که می‌مانند پرچم به دست ندارند. آن‌هایی که می‌روند، یک ماه مانده به رفتنشان غمگین می‌شوند. یک هفته مانده می‌گریند و یک روز مانده به این فکر می کنند که ای کاش وطن جایی برای ماندن بود. و آن‌هایی که می‌مانند، می مانند تا وطن را جایی برای ماندن کنند.

منبع:نقطه سر خط، نشریه دانشجویان دانشگاه شریف
البته یه نظر کامل در مورد نوشتت میذارم هروقت حوصله داشتم!
۰۵ دی ۹۱ ، ۱۶:۵۸ دوستار اقا نیما
لایییییییییییییک.
سلام

خدا قوت.

برای یه طلب اومدم،
انگار بعد سالها نوبت کربلا رفتن ما هم رسیده.

بدی هایی من نسبت خودتون چه اونایی که دیدید و چه کارهایی که ندیدید و حقی که به گردنم دارید رو به کرمتون حلال بفرمایید.

انشاالله دعاگوی شما و همه دوستان باشیم،

یاعلی مدد


سلام اخوی
ما که شما رو نمیشناسیم!!! ولی همه رقم حلالتون . خوش به سعادتتون . ان شا الله ما رو هم دعا کنید . یا حق
کلا مسئله ی ذو وجوهی را مطرح کرده اید.
اگر کتاب نشت نشای امیرخانی را مطالعه فرموده باشید آنجا خیلی از این مباحث باز شده است. به نظر من در یک دوره ای وظیفه ما دانشجویان از این جنس بود ولی الان باید قدری کارگاهی تر بحث کنیم.
دوست دارم فی المثل در مورد رشته خودتان توضیح بدهید و از بیخ بررسی اش کنید. از اینکه اصل وجودش لازم است یا نه؟ ... یا در دوره گذار لازم است یا نه؟ ... یا مثلا کجاهایش باید اصلاح شود؟ ... کدام واحدهایش به درد دانشجوی ایرانی می خورد یا نمی خورد و قس علیهذا ...
مطلب شما می تواند به عنوان مقدمه این بحث ها تلقی شود.
یاحق
تحلیلت برای یه اقلیت محضی درسته ولی برای اکثریت به هیچ وجه درست نیست
فاصله فرهنگی ای که میگی مربوط میشه به فاصله عمیق فرهنگی بین طبقه حاکم و مردم اون فرهنگی که صدا و سیما سعی میکنه به عنوان فرهنگ مردم نشون بده به هیچ وجه فرهنگ مردم بالاخص فرهنگ نسل جوان این کشور نیست بلکه یک فرهنگ خودساخته است که نه تنها امروز بلکه در سراسر تاریخ ایران هم وجود نداشته
در مورد محصور کردن در یکی از غرایض هم بحث رو میتونی تو فلسفه علم و "وحدت علوم" هایدگر و فلسفه علم پوپر ادامه بدی یا اینکه همون چالشهای نظری فردید و سروش رو بررسی کنی
عدم تخصص گرایی مسئولین به خصوص مسئولین پایبند به اصولگرایی هم که واضحه تعهد رو به جای تخصص ملاک قرار دادن رو که همین اصولگراها من جمله رئیس جمهور بارها تاکید کردن بهش نمونه واضحش معاونت ها و روسای دانشگاها و استانداری ها و خیلی واضحترش فوتباله که سردارها اومدن ارزشهارو حفظ کنن اونجا ...!
و یک سوال به نظرت شهید چمران چرا برای ادامه تحصیل از ایران رفت؟


نیما جان من هم با شما در این که صدا و سیما فرهنگ اقلیت رو داره نشون میده موافقم اما اون فرهنگی که صدا و سیما نشون میده از نظر من همون فرهنگی است که دانشگاه هم داره ترویج میده. از نظر من صدا و سیما هنوز سکولار می اندیشد و عمل میکند. در ضمن چمران اون مرد بزرگ الهی در دانشگاه مردانگی و انسانیت امام (ره) بزرگ شد نه در دانشگاه های نظام آموزشی ایران و هیچ قابل مقایسه با دانش آموختگان سطحی بین دانشگاههای ما نیست. در مورد تخصص گرایی فرمودین که باید عرض کنم منهم با شما تا حدودی موافقم که در حال حاضر نه تخصص و نه تعهد مطرح است آنچه که در اکثر مواقع احساس میکنم در سطوح پایین مدیریت از جمله استانداران و پایین تر از آنان اتفاق می افتد همگرایی های سیاسی است . و از حق نباید گذشت که در رده های بالا دستی واقعا هم تعهد و هم تخصص و هم همگرایی سیاسی مهم است و در نظر گرفته میشود.
۱۶ دی ۹۱ ، ۱۸:۳۱ آذربایجان بیدار
با سلام
دوره آموزشی هویت شناختی مجاهد شهید میرزا علی ثقه الاسلام (ره) با موضوعات مربوط به هویت اسلامی مردم ایران و آذربایجان، تاریخ ایران و آذربایجان، بررسی آرا و تاریخ جریان پانترکیسم و مسائل جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار می شود.
جهت اطلاع از جزئیات آموزشی و اجرایی و نحوه ثبت نام به وبلاگ زیر مراجعه نمایید.
www.az-hoviat.blogfa.com
۲۳ دی ۹۱ ، ۰۷:۴۳ وبلاگ مطالبه گری و عدالتخواهی در دانشگاه
با سلام و تسلیت ایام حزن و اندوه.
وبلاگ مطالبه گری و عدالتخواهی در دانشگاه تبریز با موضوع خواب گاه ولیعصر دانشگاه تبریز به روز شد:
http://tabrizu-motalebe.blogfa.com/
با سلام
به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان و عملکرد دولت، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل
۲۷ دی ۹۱ ، ۰۸:۰۵ مطالبه گری و عدالتخواهی در دانشگاه تبریز
با سلام.
وبلاگ مطالبه گری و عدالتخواهی در دانشگاه تبریز با موضوع مبانی فقهی مطالبه گری و عدالتخواهی به روز شد:
http://tabrizu-motalebe.blogfa.com/
سلام
با مطلب «فوران نفرت» بروزم.
یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی